Bırakın Bloggerlara Okur Değer Biçsin



Geçtiğimiz günlerde bir Blog Çalıştayı gerçekleşti. Bununla bağlantılı olarak daha önce Gelecek Vaadeden Bloglar diye bir proje vardı; ben bunu eleştirdiğim için önce sessiz kaldım. Eleştirmemin nedeni de şuydu. Bazı arkadaşlar katılalım mı diye bana sordu, ben de şu soruları sordum kendime:

1. Bu seçim için oluşan jüriyi kim belirledi?
2. Birkaç blogger, diğer bloglar hakkında karar verme yetkisine sahip midir?

Ben kendimden örnek verecek olursam, anlatacak şeylerim var dedim bloglarımı açtım. İster spor yazarım, ister kitap yazarım, ister moda yazarım. Buna kim karışabilir? Okunurum veya okunmam buna da okurum karar verir başka bir blogger değil. Bu tarz bir kategorize edilmeye kimseyi yetkili görmediğim için bana danışan arkadaşlara da tavsiye etmedim. Hak veren de oldu, kızıp küsen ve buna rağmen katılıp hayal kırıklığına uğrayan da. Yani birileri sen gelecek vaadetmiyorsun hadi kış kış deyince biz küsüp blogları mı kapatacağız? Hadi ordan canım... Ayrıca gelecek vaadeden blog yarışmasına katılmam dediğim için seçme ve seçilme hakkını önüme sürenlere de gülüyorum kahkahalarla. Milletvekili seçmiyoruz arkadaşlar. Gelin kaynana yarışmalarını daha az izleyin bence. Hayatın her alanında kendinizi yarıştırmak zorunda değilsiniz. Bu tarz yarışmalara katılmak da katılmamak da kişinin tamamen kendi kararıdır.


Çalıştay konusuna gelince, tüm blogları kapsayan bir oluşum olarak göremedim. Belli ki bazı bloglar kendilerini elit diğerlerini avam tabakası olarak görme çabasında. Bunu bir mafyalaşma olarak görüyorum. Yani biz eskiyiz sizi döveriz, biz seçeriz biz yaparız. Sıcak gelmedi. Türkiye' de 750 binden fazla blog var. Hepsinin belirli bir adresteki toplantıya katılması tabii ki mümkün değil. İnternet ortamında olsa belki herkes fikrini söyleyebilirdi. Ama belli ki bu arzulanmadı. Herkes için bir şey yapıyor gibi görünmek, herkes için bir şey yapmak değildir. Kendi özgür iradeleri ile blog açıp yazılarını yazan insanları küçümsemek veya yok saymak da başka bloggerlara düşmez. Bırakın bu işi okur yapsın.
Katılan arkadaşlar da tabii ki seçildik, davet edildik diye gitti bunu anlıyorum. Kimse bir yere seçilince gerisini ve nedenini sorgulamıyor. Ama lütfen bakın biz sizin için ne yaptık diye bir havaya girip gözümüze sokmayın yazıları. Herkes her toplantıyı yapma ve istediğini davet etme hakkına sahiptir. Ama dilediğinde küçümseyip yok sayıp, destek istemeye gelince yine bizlere başvurmak hoş olmuyor.
Herkesi kapsıyor denilen oluşumlar gerçekten herkesi kapsadığında seve seve desteğimizi de veririz. İnsanların yıllardır bu işi yapmalarına ve tecrübelerine saygım sonsuz. Ancak ben kendi adıma okur dışında kimseye hakkımda karar verme yetkisi vermiyorum.



Bu konuda düşüncelerini  dile getiren bazı arkadaşların  linkini de burada paylaşmak istiyorum :

http://www.dahamutluyuz.com/2017/12/blog-dunyasinda-tartisma.html
https://beydaninkitapligi.blogspot.co.at/2017/12/blog-yazarlar-calstayyms-mis-mis-mis-de.html?m=1
http://herteldensef.blogspot.co.at/2017/12/bloggerlar-arasnda.html?m=1
https://benmeczup.blogspot.co.at/2017/12/gelecek-vaad-etmeyen-bloglar-yani-biz.html?m=1
http://www.eceevren.com/2017/12/hepimiz-degerliyiz.html?m=1
http://sezerozsen.blogspot.co.at/2017/12/calstay-saystay-danstay-yldray.html?m=1

Tüm linkleri ekleyip linç girisimi yapmamak adina Evren beyin linkini de ekliyorum.

http://www.evrengunlugu.net

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Blogger Kapanıyor Mu? Blogger Bahar Temizliği Yapıyor
Bloglarda Korsan Linklere Dikkat !!!
Blogger Profiline Blog Linkini Eklemek


50 Yorumlar

Yorumlara link eklemeyiniz tıklanabilir link olan yorumlar yayınlanmaz. Please don' t add your links at the comments they will not published.

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler. Insanlar yazmaya korkuyor belki yazarsam benim için olumsuz olur diye düsünüyor. Demek ki yayilmak istenen algi yerini bulmus büyük ölcüde. Bize mürit ol yoksa yokolursun 😄😄😄

      Sil
  2. Bloglar son dönemlerde daha yaygınlaşmaya başladı. Bu süreçte daha kalıcı ve saygın olabilmesi için bu tür çalışmalar yapılabilir. Ama kimseyi kırmadan dökmeden olmalı. Blog camiasının dışarıya iyi yansıtılması gerekirken bu tür çatışmalar çok yararlı olmaz bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turgay bey olayi kisisel çatisma olarak algilamamak gerekir. Herkes fikrini belirtmekte özgürdür. Elestirmek de olusumlara dahildir. Ne yazik ki elestiriler ya yayimlanmiyor ya da konuyla alakasiz yanitlar veriliyor. Hal böyleyken insan demek ki herkesi kapsayan bir sey degil diye düsünüyor.

      Sil
    2. Derya hanım ben de yazışmaları görünce oluşumun öneri ve eleştiriye açık olmadığını düşündüm. Güzel çıkılan bir yolculuk doğru yere gitmiyor gibi.

      Sil
    3. Haklisiniz. Biz katilmak zorunda degiliz ama ileride belki dahs kapsamli düsünülür.

      Sil
  3. Turgay bey,eleştirdim diye hakaretlere maruz kalıyorum.Postu paylaşıyorlar ama muhatap olarak Evren beye ulaşmak mümkün değil.3,5 kişi ile bir organizasyon yapıp bize lütuf gibi yutturmaya çalışmak ne kadar doğru.Neden sorduğumuz sorulara cevap alamayıp aşağılamalara uğradık acaba?Demek ki bu kendini böyle otorite hissetmesine bizim katkımız olmuş.Susmusuz o da her hakkı kendinde hissetmiş.Kraliyet değil burası,herkes fikrini ve eleştirilerini uygun üslupla dile getirebilmeli.Beni ya da işine gelmeyen insanları aşağılayan grubun neden peşine takılalım ki biz?Yapıcı olan ve şeffaf olan her türlü oluşuma da seve seve katılırız.Lütfen ifade ettiklerimizi objektif değerlendirin ve o yolda ilerleyin.Deryacığım bu güzel yazını kendi linkime de ekleyeceğim tabi ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül'cüğüm, Derya'nın sayfası ama senin yazını okudum, yorumlara kapalı olduğu için yorum bırakamadım. Buradan bir, iki satır bir şey söylemek istedim:

      Evren beyi tanımıyorum sanıyorum takip ettiğim bloglar arasında mı bilmiyorum (blog ismini belirtmemişsin çünkü belki ediyorumdur da bilmiyorum ama pek tanıdık gelmedi isim olarak; bir sürü takip ettiğim blog var çıkartamadım şu an) ama demişsin ya yorum yazdım yayınlamadı; bir kere bu çok ayıp, bir de fotoğraf yerine resim demişsin dalga geçmiş, sıksık ben de diyorum,fotoğraf de derim, resim de derim, kime ne? İnsanın kültür,eğitim, entellektüellik düzeyi buna göre mi belirleniyor? Çocukça bunlar ya, herkes kendi işine baksın.

      Sil
    2. Teşekkürler ablacığım :) Yani sorulara cevap vermektense harf ve kelime hatalarıyla karşıyı ezmeye çalışmak :) Müridlerinin maille saldırması.Sosyal deney gibi :) Çıkarına basılınca kendini elit ve eğitimli olan insanların davranışlarını gözlemleyebiliyoruz.Sevgiyle selamlıyorum senin gibi aklını kullanabilen,algılamaya açık tüm dostları :)

      Sil
    3. Yurdagül hanım yazınızı okudum ama yoruma kapalıydı yazamadım. Evren beyin yorumlarını da okudum ve yakışıksız buldum. Ayrıca onu tanımıyorum ve blogunu takip etmiyorum. Bloglar için organizasyon yapıp blog yazarına böyle davranmak da garip olmuş. Ayrıca sizin eleştirilerinizde yanlış bir şey yok. Objektifim yani😀

      Sil
  4. Kesinlikle katılıyorum Derya'cığım, 750 000 blog var demişsin, herkes kendi bloğunu sever elbette ve doğalı da budur. Neden böyle bloglar arasında seçim yapmak? Bir kere onu anlamış değilim. Bu 'çalıştay' işini duydum ama 'hayırlı, uğurlu olsun' demekten öteye gitmedim, katılmadım. Burada bir yarış içinde değiliz sanırım, ben kendimi öyle görmüyorum, hepimizin kendi çöplüğü bloglar, öteriz:)), yazarız, çıkarız, beğenen beğenir, beğenmeyen beğenmez, eleştiriler, yorumlar ise başımızla beraber. Ötesi yok bence. :)

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ayni seyi söylüyorum. Yarismada miyiz? Bloglarimizi severek yazan insanlariz sevmeden zaten yapilmaz. Gerek görmüyorum.

      Sil
  5. Senide destekliyorum Derya. Söylediklerinde sonuna kadar haklısın. Kendi başına bir şeyler düzenleyip, birkaç kişiyi dahil ederek düzenlenen şeye oluşum, çalıştay adı her neyse diyemezsin. Blogları değerlendirmek okur işidir dediğin gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler canim. Okuyan insan ister blogger olsun ister olmasin tercih ediyor mu okuyor mu bu önemli benim için.

      Sil
  6. Ben çalıştayı duydum ama isteyen herkesin katılabileceğini duymuştum, davetli olmak gibi bir durum yok diye biliyorum . Bloglar arasında birleşme ve organizasyon yapılması hoşuma gitmişti aslında. Kendini otorite olarak gören birileri mi vardı? Gerçekten hiç öyle algılamamıştım ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriyecim herkesin gitmesi zaten imkansiz günümüz sartlarinda. Evet biz siradan bloglari avam bulan birkac elit oldugunu düsünen blog var. Ama onlar sahte dünyalarinda devam etsinler. Ayrica yurdagüle yapilan cirkin tepki ve hakaretler de hiç hos degil.

      Sil
  7. olayın içeriğine tam hakim olmasam da eleştirinde haklısın bende canım ne istiyorsa onu yazmaya çalışıyorum tabi ki karar kesinlikle okuyan kişi de,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler Fatmacim okuyoruz seni zevkle 😊

      Sil
  8. Blogger uyuma diye protesto yapacam az kaldı =D Haklı bir eleştiri bence bu yaptığımız..

    YanıtlaSil
  9. Olaylarrrr olaylarrrr...Dahamutluyuz'un yazısını okudum,sana bağlantı vermiş,merak edip geldim.Gelecek Vaadeden Blogları duymuştum ama Blog Çalıştayını duymadım hiç,senin ve Yurdagül Hn.'ın vasıtasıyla öğrendim böyle bir çalışma olduğunu.Ne için çalıştıklarını da anlamadım zaten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😂😂😂 cok varmis duymayan. Tüm bloglar denmeseydi bari.

      Sil
  10. Ay canim neler olmus hic haberim olmadi. Calistayi duymustum ama sonrasini hic takip etmedim. Ne guzel aciklamissin sana hak verdim su anda. Online bir anket te yapilabilirdi belki genis katilimcilari icine alarak. Bir ara hurriyet te boyle seyler yapiyordu sanki onlar nasil yapiyordu oy vermeye davet ediyorlardi okuyucuyu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet online olabilir daha cok katilim olur ama gerek var mi bilmiyorum deryosum.

      Sil
  11. Olaylardan biraz uzak kaldım sanırım benimde yeni haberim oluyor. Onlar tabi biz eskiyiz daha deneyimliyiz kafasında takılıyorlar ama onlardan daha iyi sitelerin olduğunu da bilmiyorlar herhalde. Anlam veremedim gerçekten

    YanıtlaSil
  12. Çalıştayı duydum ama işin gerçek tarafını söylemek gerekirse çok ilgilenmedim Derya. Gelecek vaat eden bloglar kısmını kaçırmışım mesela. Benim blogumu dediğin gibi okuyucu değerlendirebilir ki bu konuda bir çoğumuz zaten profesyonellikten uzak tamamen deneyimlerimizle hareket ediyoruz. Çoğumuz diyorum tabi, hepimiz değil :) Olayı kişiselleştirip saldırı konumuna geçme kısmı kötü olmuş azıcık, Yurdagülcüm takılma diyeceğim ama insanın bazen sabrı zorlanıyor haklısın arkadaşım. Ki kişisel saldırılar konusunda bence çok da sabırlı davranmışsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklisin canim ilgilenmemistim ben de ama elestiri yapan bir arkadasa tepki hosuma gitmedi. Yeri geldiginde tepkimizi vermek en dogal hakkimiz.

      Sil
  13. Çalıştay olayını duydum ama pek önemsemedim..Açıkçası yazdıklarınızın altına rahatça imzamı atabilirim.. Kendini bloggerları ben yarattım zamanlar var. Halbuki kim olursa olsun blog oluşumları ayrı ayrı saygıyı hak ediyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimse kimseyi yarattim havasina girmesin gercekten de. Herkesin yeri farkli ve özeldir.

      Sil
  14. Eleştiriye katılan arkadaşları da ziyaret ettim yazılarını okudum .İlk duyduğum da çalıştay olayını çok farklı düşünmüştüm,tanıdığım bir kaç blog arkadaşım da katıldı sonrasın da çekilen fotolarını gördüm çok detaylarını inceleme fırsatım olmadı. Deryam biliyorsun doğru yerinde ve güzel olan her türlü girişimi desteklemeye hazır biriyim. İnstagram da sevgili Yurdagül ve senin paylaşımlarınız dikkatimi çekti ama Durucukla ilgileniyordum anlayamadım şimdi hem sizlerin hem Yurdagül'ün paylaşımında ki linklere uğrayıp yazılarını okudum takibe de aldım (blogger dayanışması budur dedim:) )
    Blog yazmayı olduğundan öyle farklı yerlere taşıyanlar var ki sıkıcı geliyor bana 2009 da başladığım duygularla devam ediyorum beğenen takip eder seviyesine uygun görmeyen buyursun yürüsün sorun değil:)
    Sağolun canlar ya iyi ki yazdınız ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklisiniz bu arz talep meselesi. Begenen okur begenmeyen okumaz. Sevgiler 😘😘😘

      Sil
  15. galiba "blog yazarlığının meslek olması konusunda herhangi bir adım atmamaları" nedeniyle blog çalıştayını ilk eleştiren ben olmuştum..demek ki dahası da varmış.. 😁 çok önemli bir eleştiri yazısı olmuş,emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle bir madde göremedim. Tesekkürler 😊

      Sil
  16. Sevgili Derya, gözlerinden öpüyorum.Tam da aklıma takılan iki soruyu sormuşsun.Eleştirilerine katılıyorum.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske konunun muhatabi da bir yorum yapsa da düsüncelerini bilsek. Verecegi yaniti gercekten merak ediyorum. Aa sizleri gözden kaçirmisim mi diyecek yoksa zaten sizi adamdan saymiyorum mu? Gördügüm kadariyla birçok blog tanimiyormus zaten. Benim blogum herkese açik. Saygisizlik ve küfür, hakaret icermeyen her yoruma açigim. Ama orda burda bizim okuyamayacagimiz yerlerde yazip kaçak dövüsülmesin. Isimsiz mail yollayanlar da kendine güveniyorsa kimligi ile göndersin.

      Sil
  17. İki gün gidiyorum ortalık karışmış :)

    Hoş burada olsam da olaylardan hiç haberim olmuyor ya neyse. Akıl sağlığımı bu şekilde korumaktayım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😂😂😂en iyisini yapiyorsun gez sen gez 😄😄😄

      Sil
  18. ya çalıştayı duydum kadir hastaki, bizim blog çevremizden aytül ve semi de vardı orda, ikisi de eski arkadaşımız, ben onların bloglarında çalıştayı okumuştum, onların yazılarında olumsuz bişi görmemiştim ben, evren tanımıyom bilmiyom hiç duymadım onun blogunu. ya nerde oldu ki bu tartışma ya anlamadım. çalıştay, elbette tüm blogları temsil edemez de, yani çalıştayda mı olmuş bu konuşmalar. bizim aytül ile semi ye sorayım mı, onlar ne diyo ki acaba. biz burda yazıyoz işte keyifle blog, mutluyuz. evren arkadaşın görüşleri nerde, onun blogunda mı var bu tartışma yaaa. şimdi çalıştayla çalıştay dışı gruplar mı var artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bir o iki blogu taniyorum calistay sayesinde duydum digerlerini haa bi de plazadan dünyaya tanidik. Katilanlarla bir sorunum yok. Olusumu elestirdim.

      Sil
  19. Çalıştayı duymadım sanırım. Yada duydum pek ilgilenmedim. Şimdi blogları okurken neler olmuş böyle dedim. Gelecek vaat eden blog falan komik geldi şimdi. Buranın en güzel yanı saygı çerçevesi içinde kurulan dostluklar bence. Diğer platformların hiç birinde yok üstelik. Eleştiri aldığı için saldırıya geçme mantığını bahsettiğiniz kişiye yakıştıramadım bende herkes gibi :)

    YanıtlaSil
  20. Ne çalıştaydan haberim var ne de olanlardan. Beydanın Kitaplığı'nın yazısını okudum oradan Yurdagül'e (Yorum yazamadım yoruma kapalıydı galiba) oradan da sana geldim. Yurdagül hakkında konuştularsa o çok kötü, hiç birşey insanların kişiliklerine saldırıya dönmemeli. Geri de kalan seçmek, seçilmek güzel, gurur verici ama bir o kadar da boş şeyler bence. Birinin yada bir kurumun seni seçtim demesi çok büyütülecek bir şey değil bence. Önemli olan tek bir insanın yazdığın blog yazısından sonra senin gözlerine bakıp yada telefon numaranı bulup, ne iyi ettin de yazdın bu konuda bana ışık oldun demesi.
    Sevgiyle kal Deryacım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tesekkür ederim. Bunu en iyi spor blogumda yardimci oldugum kadinlarin mesajlarindan biliyorum. Hic bir ödül bu etkilesimden daha etkili olamaz 😊

      Sil
  21. Derya, ben ancak bu saatte girebildim ve görüp, öğrendim. Kızım ameliyat olacak. Benim için dünya yansa şu günlerde dönüp bakmam. Evlat kaybı yaşadım, yüreğim ağzımda operasyon gününü bekliyorum.

    Aslında Çalıştaydan haberim vardı, ve açıkçası herkesin haberdar edilmesi yerinde olur diye düşünmüştüm. Yurdagül kızıma nerede kırıcı sözler yazılmış? Bana linki yazabilir misin? Bu konudaki yazısını okudum ama yoruma kapalıydı. İnstagrama bile giremiyorum, vaktim olmuyor canım :(( Sevgiyle öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanirim ben yanit yazana kadar siz haberdar oldunuz. Kiziniza duaciyim çok cok gecmis olsun. Sevgiler ❤❤❤

      Sil
  22. Benim haberim yoktu bu konudan. Zaman zaman bazı yarışmalar düzenleniyor. Ama dediğiniz gibi kim nasıl belirliyor iyi olanı o meçhul. Açıkçası katılmak istemem bu tür yarışmalara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yarisma sonrasi yazdigim bu yazidan sonra cok saldiriya ugradim ama bazi seyleri daha iyi anlamama ve bazi insanlarin ic yüzünü görmeme yardimci oldu. Bugüne kadar da sürüyor ancak ben acik denizdeki köpek baliklarindan korksam suya hic atlamam. Kimseden ne beklentim ne cikarim var. Bireysel olarak bloggerlar birbirimize daha yapici bir destek veriyoruz. Terzi kendi sökügünü diker misali 😊

      Sil
  23. Zamanında ne olay olmuştu bu çalıştay. Aslında biz bloglar olarak kendimiz de bir şeyler yapmayı düşünseydik. Mesela ortak bir blog açalım. Ne kadar blog varsa oraya üye olsun. İsteyen her gün, isteyen haftada bir veya ayda bir oraya yazı yazsın. Google'da kişisel blog araması yapıldığında orası çıksın. İsteyen o blogdaki yazıları okusun isterse kişinin kendi kişisel bloğuna gitsin gibi. Benim ki sadece bir düşünce. Farklı farklı şeyler de olabilir tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2017de yazdığım bu yazı zaman zaman çok okunanlar listesinde çıkıyor hala. Acaba hangi aramalarda çıkıyor merak ettim ama bulamadım 🙂. Ortak blog işine giremezdim sanırım kavga çıkar kalabalık projelerde 😁

      Sil
Daha yeni Daha eski